Recent Posts

Sunday, June 19, 2011

Nenek Rok


Dengan kaedah penghamilan yang semakin hari semakin maju.. Seorang nenek yang lanjut usia... telah mencuba utk mengandung.. dan berhasil...

Setelah keluar dari hospital, saudara mara tak henti2 berkunjung..utk bertanyakan kabar sekaligus utk melihat bayi hasil kaedah tersebut.. Kira2... magic gitu kan.. dah tua2 pun masih boleh melahirkan... .

Suatu hari... . saudara lain datang berziarah... kedengaran la riuh rendah kata2 pujian dan gelak ketawa mereka...

"Blehkah kami melihat anak kamu itu... ? sudah tentu comel sekali.."Sambil tersenyum, nenek tersebut berkata... " boleh... tapi tunggu sebentar ya... " tanpa menerangkan apa2...

Setelah 1/2 jm menunggu... saudara tersebut bertanya lagi.."Bila boleh kami lihat anak kamu itu.. tak sabar rasernyer... "

Sekali lagi... sambil tersenyum " Kejap jer lagi.. "...

[IMG]Setelah hampir sejam..bayi tersebut masih belum kelihatan... Saudara2 nya sudah rasa resah... "Kenapa susah sangat nak tengok bayi ko nie... dah hampir sejam kami tunggu.. ko kata sekejap saja.. Kenapa mana bayi tu..??

Sambil bangun menuju ke dapur... "sabar la.. sekejap lagi bila anak ku menangis... dapatlah kalian melihatnyer... "..

[IMG]"Kenapa mesti tunggu sampai dia menangis tanya saudara2 kehairanan...
"Kerna aku lupa kat mana aku letakkan dia.. " jawab nenek
itu .slumber rok jerrrrrrr

0 comments:

Post a Comment